piątek, 22 lipca 2011

Pancakes amerykańskie

Pancakes dla mnie to smak wakacji. Kojarzą mi się jednoznacznie z urlopem spędzanym w ciepłych krajach, gdzie w hotelowej restauracji serwowane były co rano przez (przystojnego) Pana Kucharza... Poszperałam tu i ówdzie i znalazłam przepis, który pozwolił mi odtworzyć wspomnienia.

Składniki:
1 1/4 szklanki mąki
1 1/4 szklanki maślanki
1 jajko
1 łyżeczka sody
1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szklanki oleju lub oliwy
1/4 szklanki cukru
szczypta soli


Wykonanie:
Wszystkie składniki miksuję na jednolitą masę o konsystencji gęstej śmietany. Po przyrządzeniu warto odstawić ciasto na jakieś 10-15 minut, ale nie jest to konieczne. Pancakes smażymy z dwóch stron na małej teflonowej patelni, bez użycia tłuszczu. Według mojego oka ilość ciasta na jeden pancakes to ok. 5 łyżek stołowych. Najlepiej smażyć je na niezbyt dużym ogniu, żeby ciasto zdążyło dojść nie przypalając się.

Ilość ciasta z jednej porcji składników wystarcza na ok. 10 naleśniczków. Pancakes są bardzo sycące, żeby nie powiedzieć "mulące" =) U mnie taka ich ilość wystarcza na 4-osobową rodzinę.

Ponieważ pancakes według tego  przepisu są dość słodkie, warto podawać je z musem ze świeżych owoców, ale równie dobrze smakują z syropem klonowym, dżemem, bitą śmietaną, świeżymi owocami, sosem czekoladowym, i wszystkim innym, na co akurat ma się ochotę =) W moim przypadku jest to własnej roboty dżem z czarnych porzeczek...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...